المپیک ۲۰۲۴| در غیاب سعدالله‌یف، کدام مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمان می‌شود؟

9:47 - 14 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۳۹۶
المپیک ۲۰۲۴| در غیاب سعدالله‌یف، کدام مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمان می‌شود؟
رقابت‌های کشتی آزاد وزن ۹۷ کیلوگرم بازی‌های المپیک در غیاب عبدالرشید سعدالله یف و با حضور مدعیان، ۲۱ مردادماه آغاز می‌شود.

خبرگزاری میزان - پس از آن‌که توسط اتحادیه جهانی اسامی کشتی‎‌گیران روس و بلاروسی که می‌توانند در پاریس کشتی بگیرند منتشر شد و روی نام عبدالرشید سعدالله یف دارنده دو مدال طلای المپیک و ۵ طلای جهان خط کشیده شده بود، آزادکاران وزن ۹۷ کیلوگرم نفس راحتی کشیدند تا رقابت بین سایر مدعیان برای کسب مدال طلا داغ‌تر شود.

ماگومدخان ماگومدوف از آذربایجان نفر اول این وزن شد. ماگومدوف در سال ۲۰۲۳ مدال نقره جهان و مدال برنز جهان ۲۰۲۲ را کسب کرد. او در سال ۲۰۱۸ قهرمان جهان نوجوانان روسیه بود و در سال ۲۰۲۲ کشور خود را تغییر داد.

نیم براکت او شامل شماره ۴ ابراهیم چیفتچی از ترکیه، شماره ۵ گیوی متچاراشویلی از گرجستان و شماره ۸ زبیگنیو بارانوفسکی از لهستان خواهد بود. چیفتچی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ پنجم شد و دو سال گذشته برنده مدال برنز اروپا بود. بهترین دستاورد او در رده سنی برنز جهانی زیر ۲۳ سال ۲۰۱۷ بود. متچاراشویلی در دو سال گذشته مدال برنز بزرگسالان جهان را به دست آورده و دو بار پیاپی قهرمان اروپا شده است. بارانوفسکی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ شرکت کرد و در هفت دوره بزرگسال جهان بدون مدال ماند.

نفر دوم احمد تاج‌الدینوف، جوان هیجان‌انگیز بحرینی، قهرمان جهان ۲۰۲۳ است که در اولین مسابقه جهانی خود عبدالرشید سعدالله‌اف، قهرمانان المپیک از روسیه و کایل اسنایدر از ایالات متحده را شکست داد. او که اصالتاً اهل روسیه بود، اصلاً نماینده بین‌المللی آن‌ها نبود. تاج‌الدینوف از ۹ رویداد بین‌المللی که برای بحرین شرکت کرده است، ۸ بار برنده شده است.

نیم براکت او دارای قهرمان المپیک ۲۰۱۶ و دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ کایل اسنایدر در رتبه سوم است. اسنایدر یکی از بزرگترین و ثابت‌ترین ستاره‌های جهان است. اسنایدر برنده مدال جهانی یا المپیک برای ۹ دوره متوالی، سه مدال طلای جهانی را به دست آورده تا با عنوان المپیک خود ادامه دهد. او قصد دارد به یک گروه نخبه متشکل از برندگان سه مدال المپیک بپیوندد. هواداران بر روی یک مسابقه تکراری تاج‌الدینوف و اسنایدر در نیمه نهایی تمرکز کرده‌اند.

شماره ۶ اریک تیله از آلمان و شماره ۷ علیشیر یرگالی از قزاقستان نیز در نیم براکت پایینی قرار دارند و هیچ مدالی در سطح بزرگسالان جهان ندارند. تیله برنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۶ بود، در حالی که یرگالی یک برنز جهانی زیر ۲۳ سال و یک نقره جهان زیر ۲۰ سال دارد.

نام برتر در پرانتز امیرعلی آذرپیرا از ایران، قهرمان زیر ۲۳ سال جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ است که از طریق مسابقات انتخابی المپیک آسیایی راه یافته است. رادو لفتر از مولداوی یک مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۲۱ بود. آرتورو سیلوت از کوبا قهرمان بازی‌های پان امریکن ۲۰۲۱ بود و در مسابقات مقدماتی المپیک پان امریکن جواز کسب کرد. هابیلا آووسایمان دارنده مدال نقره آسیا از چین در سال ۲۰۲۱، مصطفی الدرز مصر و نیکولاس دی لانژ از آفریقای جنوبی از طریق آفریقا/اقیانوسیه راهیابی شدند. همچنین لوئیس پرز سوسا از جمهوری دومینیکن و مورایس مچدلیدزه از اوکراین در این رقابت‌ها حضور دارند.

کشتی‌گیران ۹۷ کیلوگرم سیدبندی (شماره ۱)

ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان)

شماره ۲ احمد تاج‌الدینوف (بحرین)

شماره ۳ کایل اسنایدر (ایالات متحده آمریکا)

شماره ۴ ابراهیم چیفتچی (ترکیه)

شماره ۵ گیوی متچاراشویلی (گرجستان)

شماره ۶ اریک تیله (آلمان)

شماره ۷ علیشیر یرگالی (قزاقستان)

شماره ۸ زبیگنیو بارانوفسکی (لهستان)

کشتی‌گیران ۹۷ کیلوگرم که قرعه کشی می‌شوند:

هابیلا آووسایمان (چین)

آرتورو سیلوت (کوبا)

لوئیس پرز سوسا (جمهوری دومینیکن)

مصطفی الدرز (مصر)

امیرعلی آذرپیرا (ایران)

رادو لفتر (مولداوی)

نیکولاس دی لانژ (آفریقای جنوبی)

مورایس مچدلیدزه (اوکراین)

انتهای پیام/


برچسب ها: المپیک پاریس 2024

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *